Un cafè amb…Amparo Sifres

Conversem amb Amparto Sifres,  tècnica de la Unitat de Pràctiques en Empresa de l´ Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural.

• Bon dia, abans de tot ens agradaria conéixer-te millor, per la qual cosa et demanem que et presentes als teus companys, qui és Amparo Sifres?

Soc la tècnica de pràctiques en empreses de l’Escola. Vaig estudiar en l’Escola, així que tinc un fort vincle amb ella i prou antiguitat, la del pas del temps.

En la majoria de les titulacions les pràctiques són voluntàries, però fonamentals de cara a aplicar els coneixements teòrics i adquirir experiències

• Ens pots explicar la feina que desenvolupeu a la Unitat de Pràctiques de l´ ETSEAMN?

Ens encarreguem de proporcionar pràctiques a l’alumnat de l’ETSEAMN, què en la majoria de les titulacions són voluntàries però fonamentals de cara a posar en pràctica els coneixements teòrics i adquirir experiències que es valoren de cara a la primera ocupació com a titulats.

En línies generals implica l’atenció a l’estudiantat, a les empreses i al professorat. La publicació d’ofertes i la seua gestió. La recepció, revisió i tramitació de la documentació de les pràctiques. El seguiment dels informes d’avaluació de les pràctiques.

• Quants companys integreu esta àrea?

Aquesta àrea està integrada en la «Subdirecció de Càtedres, Pràctiques d’Empresa i Acció Social», la Subdirectora és la professora Loreto Fenollosa. També hi ha personal de reforç i un alumne contractat com personal Servipoli.

• Com ha canviat la vostra tasca els últims anys?

Hem dit adeu al paper i totes les gestions es poden fer a distància / en línia. La signatura electrònica ens permet ser molt àgils i que els nostres usuaris estalvien temps i desplaçaments.

• Actualment, quin és el teu major repte professional?

La formació dual i l’estatut del becari. Aquest està pendent de negociació del Govern i els agents socials.

• Endinsant-nos en un vessant més personal i distesa, quin lema o frase et serveix d’inspiració?

La vida és allò que passa mentre fem altres plans.

• Acabarà Elon Musk amb Twitter o succeirà el contrari?

Serà entretingut veure la lluita. Considerem que les persones som finites i Twitter o qualsevol altra xarxa social sobreviurà en el temps.

• En cas que desaparega Twitter, et passaras a Mastodon?

Em passaré on estiguen els usuaris del servei de pràctiques.

• La pizza, amb pinya o sense?

La pinya a un costat del plat.

• A l’hivern, calcetins per dormir?

I a l’estiu també.

• Les vacances, mar o muntanya?

A l’estiu alta muntanya. Muntanyes properes i mar, la resta d’estacions i sempre que es puga.

• Finalment, el cafè sol o amb llet?

Quan prenia cafè, sempre sol. Ara infusions.